esmaspäev

Hade alla stallpass idag. ( och om ni undrar så har jag det imorgon och i övermorgon också ) Segt att gå upp i mörker och rusk för att sedan släppa ut hästarna i det... Men yaya ! grym som jag är gick jag och gjorde det, hade dock inte Hadar idag utan det var min medryttare som skulle rida.

Strax efter lunchningen kom Ros m. familj och hämtade upp mig. vi påbörjade vår färd mot granngården vid mölnvik och shoppade med oss lite spån till boxarna. Nu kan jag säga att hans box ser mycket mysigare, ljusare & fräshare ut! Double-win!  <3

Eftermiddagen hjälpte de i stallet mig med, schysst nog! Så nu har jag för ett tag sen varit nere en sväng i stallet och kvälls-fodrat. Var i ett lite dåligare mode än vad jag brukar, men när jag fick träffa mitt gula hjärta blev allt som det skulle i mig igen. Det är sjukt hur bra min ponny är. Jag skulle kunna sitta och skriva en hel bok med kärleksförklaringar till honom - och ändå skulle det inte vara nog med ord för att beskriva.
Imorgon tänkte jag att han och jag skulle ut på morgonkvisten och mysa tillsammans, bilder kanske kommer ! :)

Förövrigt så betyder
esmaspäev - Måndag, på estniska. Fråga mig inte varför. Peace out!

Kommentarer
Postat av: Petra

har du en ny medryttare på hadar nu? :)

2012-01-03 @ 15:28:35
URL: http://alwaystry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0